Negen Leidenaren spelen de hoofdrol in nieuwe campagne Leidse podia

Leidse Schouwburg, Stadsgehoorzaal & Theater Ins Blau

De oudste is 75, de jongste is tien jaar oud. De een is geboren en getogen ‘Leienaar’, de ander woont hier sinds drie jaar. Richard, Pleun, Xueyan, Ave, Cees, Moos, Yvonne, Bryan en Liesbeth zijn de negen Leidenaren die meewerken aan de nieuwe theatercampagne van de Leidse Schouwburg, Stadsgehoorzaal en Theater Ins Blau.

Na een oproep in de Leidse media reageerden meer dan 60 Leidenaren. De negen die uiteindelijk gefotografeerd zijn prijken op de cover van de seizoensbrochure en op posters en busreclame door de hele stad en regio. Zij laten ons zien wat theater met hen doet. Welk gevoel het bij hen oproept, welke zintuigen geprikkeld worden door de uiteenlopende genres die de Leidse podia brengen. Van cabaret via dans en muziektheater naar experimenteel toneel, klassieke muziek en jeugdvoorstellingen.

De Leidse fotografe Sanneke Fisser legde de negen Leidenaren met hun emoties vast. De komende weken stellen de negen theaterliefhebbers zich voor door video’s waarin ze vertellen wat theater voor hen betekent. Richard (50): 'Ik hou van Leiden. Ik hou van lachen. En dat doe ik graag bij cabaret!'

Voor het eerst is er door de Leidse podia gekozen om geen theatermaker of artiest in de hoofdrol te plaatsen, maar de bezoekers en theaterliefhebbers! Zo wordt er gewerkt met vier verschillende brochure covers, met op iedere brochure (voor- én achterkant) twee Leidenaren. Ook zijn de negen Leidenaren te zien op posters door heel Leiden en de regio. Het nieuwe theaterseizoen gaat van start met de (voor-)verkoop op 7 mei en de vrije verkoop op 14 mei vanaf 13.00 uur.

Op 13 mei presenteren we het komende theaterseizoen aan genodigden, Leidse en regionale media én geïnteresseerden. Tijdens deze seizoenspresentatie zijn ‘zintuigen’ en ‘beleven’ de sleutelwoorden.
Kaarten voor deze seizoenspresentatie zijn voor 10 euro te koop via deze pagina.