Skip navigatie

Kom kijken, luisteren en delen

Je ziet het goed: we hebben een nieuw uiterlijk met een nieuwe huisstijl en een krachtig, eigentijds logo! Het voelt aan als een perfecte jas: stoer, open, energiek en eigentijds en het past goed bij onze missie Verhalen Samen Brengen. Het laat de Leidse Schouwburg, Stadsgehoorzaal én ons nieuwe Café Caat samenkomen in één logo.

Na een zorgvuldige selectie kozen we voor communicatiebureau KesselsKramer. Dit bureau ontwierp niet alleen het beeldmerk van de Leidse Schouwburg – Stadsgehoorzaal, maar ook dat van Café Caat, de voormalige foyer van de Stadsgehoorzaal, die vanaf nu als culturele bruisplaats voor heel Leiden wordt ingezet.

Nieuwe jas!

Het oog representeert de schouwburg. Het oor staat voor de Stadsgehoorzaal. De mond is voor Café Caat, waar je verhalen kunt delen én natuurlijk lekker kunt praten en borrelen.

We presenteren je onze nieuwe jas vandaag 3 maart, omdat op deze dag ook het nieuwe klassieke concertseizoen online staat. Kijk snel in onze agenda, die daarom ook een nieuw uiterlijk heeft!

Onze nieuwe huisstijl voelt als een perfecte jas: stoer, open, energiek en eigentijds. Het weerspiegelt wie we nu zijn en wie we ontvangen bij en op onze prachtige podia waar wij verhalen samen brengen.

KesselsKramer formuleerde het volgende manifest:

Wat je ziet,

Wat je hoort,

Wat je zegt,

 

Iedere zintuig vertelt een ander verhaal.

Maar neem het allemaal samen en je krijgt een completer, echter beeld.

Onze zintuigen vullen elkaar aan,

zo creëren we een rijkere wereld.

Een wereld vol leven, vol expressie, vol energie.

Onze wereld wordt groter door onze zintuigen samen.

 

Een Griekse tragedie, een klassiek concert, een comedy-avond.

Een dansvoorstelling, een congres, een cafégesprek.

Leidse Schouwburg, Stadsgehoorzaal, Café Caat.

Zien, horen, spreken.