Foto Stadsgehoorzaal Entreefoyer aanzicht

Kaartverkoop

Bestel je kaarten voor de Leidse Schouwburg en de Stadsgehoorzaal Leiden makkelijk en snel – online, per telefoon of aan de balie. Kom je er niet uit? We helpen je graag! Let op; in juli en augustus hebben we aangepaste openingstijden.

Online kaarten bestellen

Kaarten bestel je het snelst via de website – waar en wanneer je maar wilt. Kies zelf je plek op de zaalplattegrond of laat het systeem de beste plaatsen kiezen. Betaal via iDEAL, creditcard of met de Podium Cadeaukaart.

Telefonisch kaarten bestellen

Ook kun je je kaarten per telefoon bestellen. Bel op woensdag t/m zaterdag tussen 14.00 en 17.30 uur naar 071 516 3881. We sturen je dan meteen een betaallink toe, die je met iDEAL kunt betalen. Ook kun je binnen zeven dagen betalen aan de kassa.

Aan de balie kaarten bestellen

Natuurlijk kun je je kaarten ook aan de balie bestellen. Je vindt de balie op Breestraat 60 in Leiden. Betaal makkelijk met PIN, creditcard of de Podium Cadeaukaart. Het is niet mogelijk contant te betalen. De balie is open op woensdag t/m zaterdag tussen 14.00 en 17.30 uur. Verder is de balie altijd 45 minuten voor aanvang van een voorstelling of concert open op de betreffende locatie.

foto toegangskaarten

Geprint of op papier

Kaarten laten uitprinten

Je kunt je toegangsbewijs op je telefoon laten zien. Laat je ‘m liever op papier zien? Dan kun je de e-tickets zelf uitprinten, maar je kunt ook de kaarten laten printen aan de balie. Ook leuk om cadeau te geven! Je kunt de kaarten per post ontvangen (€ 3,00 verzendkosten per bestelling) of de kaarten ophalen bij de balie (Breestraat 60).

Administratiekosten en kortingen

Per bestelling betaal je € 0,50 administratiekosten. Er zijn kortingskaarten voor studenten en kinderen en jongeren met een CJP-pas. Bestel je kaarten voor een kind? Je kunt bij de kaartcontrole om legitimatie worden gevraagd.

Wachtlijst

Wanneer een voorstelling is uitverkocht, verschijnt de optie wachtlijst wanneer deze wordt aangemaakt. Je kunt jezelf op de wachtlijst plaatsen door je gegevens in te vullen. Als er alsnog kaarten beschikbaar komen, mailen of bellen we je. Je reservering is gratis en vrijblijvend. Je hoeft de kaarten dus niet per se te kopen als we contact met je opnemen. Bij geen gehoor bellen we de volgende persoon op de wachtlijst.

Digitaal tegoed

Je digitaal tegoed is verbonden aan je e-mailadres en vind je na inloggen in je ‘Mijn theater’-account onder Persoonlijk tegoed. Door te klikken op het tegoed, zie je de vouchercode. Gebruik je de vouchercode online? Klik dan in het bestelproces bij de stap ‘Betalen’ op de grote gele knop ‘Gebruik je digitaal tegoed’ en vul de code in die staat weergegeven bij vouchercode. Het is ook mogelijk slechts een deel van de kosten met je digitaal tegoed te betalen, je kunt de rest afrekenen met een andere betaalmethode.

Vragen?

Heb je vragen over het bestelproces of de kaartverkoop? Neem contact met ons op via kaartverkoop@leidseschouwburg-stadsgehoorzaal.nl of 071 516 3881. Heb je een andere vraag? Wellicht staat het tussen de veelgestelde vragen hieronder!

  • De voorstelling die ik wil boeken, is uitverkocht. Is er een wachtlijst?

    Wanneer een voorstelling is uitverkocht, verschijnt de optie wachtlijst wanneer deze wordt aangemaakt. Vul je gegevens in. Als er alsnog kaarten beschikbaar komen, bellen we je. Je kunt maximaal 8 kaarten reserveren. Je reservering is gratis en vrijblijvend. Je hoeft de kaarten dus niet per se te kopen als we contact met je opnemen. Bij geen gehoor bellen we de volgende persoon op de wachtlijst.

  • Hoe gebruik ik mijn digitaal tegoed?

    Je digitaal tegoed is verbonden aan je e-mailadres en vind je na inloggen in je ‘Mijn theater’-account onder Persoonlijk tegoed. Door te klikken op het tegoed, zie je de vouchercode. 

    Gebruik je de vouchercode online? Klik dan in het bestelproces bij de stap ‘Betalen’ op de grote gele knop ‘Gebruik je digitaal tegoed’ en vul de code in die staat weergegeven bij vouchercode. Het is ook mogelijk slechts een deel van de kosten met je digitaal tegoed te betalen, je kunt de rest afrekenen met een andere betaalmethode.

  • Ik ben mijn kaarten kwijt. Wat nu?

    Je kunt je e-tickets altijd terugvinden in je Mijn Theater account. Klik op inloggen en dan op registreren. Doe dit met het e-mailadres waarop je kaarten hebt besteld. Heb je je al geregistreerd op de nieuwe website? Dan kun je je aanmelden met je e-mailadres en wachtwoord.

  • Kan ik ook ter plekke nog kaarten kopen?

    Ja, de kaartverkoopbalie op locatie is 45 minuten voor aanvang van een voorstelling of concert geopend.

  • Hoeveel kaarten kan ik maximaal bestellen?

    Bij de meeste voorstellingen kun je zoveel kaarten bestellen als je wilt. Alleen bij een aantal populaire voorstellingen is er een maximum van 8, 4 of 2 kaarten. Dit staat bij die voorstellingen aangegeven.

  • Hoe streng is de leeftijdsindicatie van een voorstelling?

    Wij geven bij sommige voorstellingen en concerten een leeftijdsindicatie. Dit is niet omdat bezoekers die jonger zijn dan de indicatie niet naar binnen mogen, maar om een inschatting te maken voor wie het goed te volgen is. Bij jeugdvoorstellingen 6+ kan een voorstelling voor jongere kinderen bijvoorbeeld te spannend of te ingewikkeld zijn. Bij voorstellingen en concerten met 14+ of 16+ is deze leeftijdsindicatie wél bindend.

  • Kan ik mijn kaarten annuleren?

    Je kunt je kaarten tot 48 uur voor de voorstelling of het concert annuleren. Administratiekosten bedragen hiervoor € 2,50 per kaart. Voor het resterende bedrag ontvang je een digitaal tegoed op je account. Dit tegoed is onbeperkt geldig. Lees meer.

  • Kan ik een brochure aanvragen?