Kaartverkoop
Bestel je kaarten voor de Leidse Schouwburg en de Stadsgehoorzaal Leiden makkelijk en snel – online, per telefoon of aan de balie. Kom je er niet uit? We helpen je graag!
Online kaarten bestellen
Kaarten bestel je het snelst via de website – waar en wanneer je maar wilt. Kies zelf je plek op de zaalplattegrond of laat het systeem de beste plaatsen kiezen. Betaal via iDEAL, creditcard of met de Podium Cadeaukaart.
Telefonisch kaarten bestellen
Ook kun je je kaarten per telefoon bestellen. Bel op woensdag t/m zaterdag tussen 14.00 en 17.30 uur naar 071 516 3881. We sturen je dan meteen een betaallink toe, die je met iDEAL kunt betalen. Ook kun je binnen zeven dagen betalen aan de kassa.
Aan de balie kaarten bestellen
Natuurlijk kun je je kaarten ook aan de balie bestellen. Je vindt de balie op Breestraat 60 in Leiden. Betaal makkelijk met PIN, creditcard of de Podium Cadeaukaart. Het is niet mogelijk contant te betalen. De balie is open op woensdag t/m zaterdag tussen 14.00 en 17.30 uur. Verder is de balie altijd 45 minuten voor aanvang van een voorstelling of concert open op de betreffende locatie.
Geprint of op papier
Kaarten laten uitprinten
Je kunt je toegangsbewijs op je telefoon laten zien. Laat je ‘m liever op papier zien? Dan kun je de e-tickets zelf uitprinten, maar je kunt ook de kaarten laten printen aan de balie. Ook leuk om cadeau te geven! Je kunt de kaarten per post ontvangen (€ 3,50 verzendkosten per bestelling) of de kaarten ophalen bij de balie (Breestraat 60).
Administratiekosten en kortingen
Per bestelling betaal je € 2,50 administratiekosten. Er zijn kortingskaarten voor studenten en kinderen en jongeren met een CJP-pas. Bestel je kaarten voor een kind? Je kunt bij de kaartcontrole om legitimatie worden gevraagd.
Wachtlijst
Wanneer een voorstelling is uitverkocht, verschijnt de optie wachtlijst wanneer deze wordt aangemaakt. Je kunt jezelf op de wachtlijst plaatsen door je gegevens in te vullen. Als er alsnog kaarten beschikbaar komen, mailen of bellen we je. Je reservering is gratis en vrijblijvend. Je hoeft de kaarten dus niet per se te kopen als we contact met je opnemen. Bij geen gehoor bellen we de volgende persoon op de wachtlijst.
De wachtlijst blijft open tot 7 dagen voor aanvang van de voorstelling, tot die tijd kunnen we contact met je opnemen. Komen er binnen 7 dagen voor aanvang nog plaatsen vrij? Dan nemen we geen contact meer op. Houd de site in de gaten voor eventuele last-minute plaatsen.
Digitaal tegoed
Je digitaal tegoed is verbonden aan je e-mailadres en vind je na inloggen in je ‘Mijn theater’-account onder Persoonlijk tegoed. Je digitaal tegoed is twee jaar geldig. Door te klikken op het tegoed, zie je de vouchercode. Gebruik je de vouchercode online? Klik dan in het bestelproces bij de stap ‘Betalen’ op de grote gele knop ‘Gebruik je digitaal tegoed’ en vul de code in die staat weergegeven bij vouchercode. Het is ook mogelijk slechts een deel van de kosten met je digitaal tegoed te betalen, je kunt de rest afrekenen met een andere betaalmethode.
Vragen?
Heb je vragen over het bestelproces of de kaartverkoop? Neem contact met ons op via kaartverkoop@leidseschouwburg-stadsgehoorzaal.nl of 071 516 3881. Heb je een andere vraag? Wellicht staat het tussen de veelgestelde vragen hieronder!
-
De voorstelling die ik wil boeken, is uitverkocht. Is er een wachtlijst?
-
Hoe gebruik ik mijn digitaal tegoed?
-
Ik ben mijn kaarten kwijt. Wat nu?
-
Kan ik ook ter plekke nog kaarten kopen?
-
Hoeveel kaarten kan ik maximaal bestellen?
-
Hoe streng is de leeftijdsindicatie van een voorstelling?
-
Kan ik mijn kaarten annuleren?
-
Kan ik een brochure aanvragen?