Skip navigatie
FOTO: © Cappella Amsterdam 2019.
naar agenda
Bestellen

Klassieke muziek

Hoor bij ons!

Cappella Amsterdam & Lestari Scholtes

Gespiegeld / Miroirs

  • Datum
    wo 26 nov 2025
  • Tijd
    20.15 uur
  • Locatie
    Stadsgehoorzaal
  • Euro Streamline Icon: https://streamlinehq.com
    Prijs
    € 39,00
  • Zaal
    Grote Zaal
  • Inclusief
    Drankje
Nederlands English
programma & musici

Ravel Pavane pour une infante défunte, Adagio uit Pianoconcert in G, Trois Chansons | Fauré Les djinns | Poulenc Sept chansons | Gershwin Summertime, I Got Rhythm | Ešenvalds Stars

Cappella Amsterdam  |  Daniel Reuss dirigent  |  Lestari Scholtes piano

Gespiegeld/Miroirs: Ravel/Fauré

Met Gespiegeld/Miroirs presenteren Cappella Amsterdam, chef-dirigent Daniel Reuss en de versatiele pianiste Lestari Scholtes een rijk programma dat de honderdvijftigste verjaardag van Ravel viert. De werken van Ravel, die als als een rode draad door het programma lopen, vormen een prachtige eenheid, verrijkt door alle contrasten, overeenkomsten en dialogen tussen koor en piano. Wat dit programma óók uniek maakt, is een arrangement voor piano en koor van het wonderschone Adagio uit Ravels Pianoconcert in G.

Ravels delicate Pavane pour une infante défunte en Faurés opzwepende Les djinns benadrukken het dynamische samenspel tussen piano en koor. Het koor komt prachtig tot zijn recht in Ravels Trois Chansons en Poulencs Sept chansons, en roept beelden van hemelse schoonheid op in Ešenvalds’ Stars. Het programma bereikt zijn hoogtepunt in Gershwins pittige Summertime en I Got Rhythm, een getuigenis van de levendige energie van piano en stem.

Cappella Amsterdam en Lestari Scholtes

Cappella Amsterdam behoort tot de absolute vocale top van Nederland. Het kamerkoor zingt repertoire van Palestrina tot Pärt en weet met hun unieke klank elke keer weer te excelleren. Zeker onder leiding van Daniel Reuss, die al sinds 1990 chef-dirigent is van Cappella Amsterdam behoort het koor tot de beste kamerkoren ter wereld.

Lestari Scholtes is een internationaal gelauwerde pianiste, bekend van haar optredens in onder meer het Concertgebouw Amsterdam, Carnegie Hall New York en Kioi Hall Tokio. Zowel solistisch als in kamermuziekverband staat zij garant voor expressiviteit, precisie en muzikaal raffinement. Eerder werkte zij samen met toonaangevende musici als Thomas Oliemans, Rosanne Philippens, Daniel Rowland en het New European Ensemble.

Luister hier naar Cappella Amsterdam:

program & musician

Ravel Pavane pour une infante défunte, Adagio uit Pianoconcert in G, Trois Chansons | Fauré Les djinns | Poulenc Sept chansons | Gershwin Summertime, I Got Rhythm | Ešenvalds Stars

Cappella Amsterdam  |  Daniel Reuss dirigent  |  Lestari Scholtes piano

Cappella Amsterdam and Julien Libeer

Cappella Amsterdam is among the absolute vocal elite of the Netherlands. The chamber choir sings a wide range of repertoire, from Palestrina to Pärt, and consistently excels with its unique sound. Under the leadership of Daniel Reuss, who has been the chief conductor since 1990, the choir is considered one of the best chamber choirs in the world.
Julien Libeer, artist in residence at Flagey (Brussels), frequently performs on the most prestigious international stages and festivals, often appearing as a soloist with renowned orchestras worldwide. He is praised for his profound musical approach, expressive interpretation, and keen understanding of the works he performs. His recordings have received critical acclaim and have been awarded the Diapason d’Or de l’Année 2016 and the Echo Klassik Award 2017. Cappella Amsterdam and Julien Libeer previously collaborated on the well-received The Well-Tempered Songbook (2023), and clearly, that collaboration left everyone wanting more…

Groepsfoto Cappella Amsterdam

Gespiegeld/Miroirs: Ravel/Fauré

In Gespiegeld/Miroirs, Belgian top pianist Julien Libeer, together with Cappella Amsterdam and chief conductor Daniel Reuss, presents a rich program celebrating the 150th anniversary of Ravel. Ravel’s works, which serve as a common thread throughout the program, form a beautiful unity, enriched by the contrasts, similarities, and dialogues between choir and piano. What makes this program particularly unique is Libeer’s own arrangement for piano and choir of the exquisite Adagio from Ravel’s Piano Concerto in G.
Ravel’s delicate Pavane pour une infante défunte and Fauré’s lively Les djinns highlight the dynamic interplay between piano and choir. The choir shines in Ravel’s Trois Chansons and Poulenc’s Sept chansons, evoking images of heavenly beauty in Ešenvalds’ Stars. The program reaches its peak with Gershwin’s vibrant Summertime and I Got Rhythm, a testament to the lively energy between piano and voice.