
Specials
Special
HEAR\HERE: Beiggja
Kika Sprangers, Kjetil Mulelid, Mats Eilertsen, Per Oddvar Johansen
-
Datumvr 19 sep 2025
-
Tijd20.15 uur
-
LocatieStadsgehoorzaal
-
Prijs€ 22,00
-
ZaalAalmarktzaal
-
InclusiefDrankje
Nieuw! 👀
HEAR\\HERE concerten in de Stadsgehoorzaal met afterparty in Café Caat!
🎟️ Ticketverkoop start +/- twee maanden van tevoren
🍹 Inclusief drankje en garderobe
🎶 Afterparty met DJ in Café Caat
Seintje als de verkoop start?
Vul hieronder je gegevens in en ontvang per mail bericht als de presale van start gaat.
Beiggja: Kika Sprangers saxofoon | Kjetil Mulelid piano | Mats Eilertsen contrabas | Per Oddvar Johansen drums
Nummers van album Morning
HEAR\\HERE
HEAR\\HERE: speciaal geselecteerde concerten, inclusief afterparty. Van klassieke muziek tot jazz en van wereldmuziek tot cross-over: laat je in 5 kwartier meenemen in een verrassende muzikale ervaring in de intieme Aalmarktzaal. Na afloop is de bar geopend, staat de DJ klaar en kan je met de voetjes van de vloer in Café Caat, het theatercafé van de Stadsgehoorzaal en dé nieuwe hotspot van Leiden. Of je nu met je partner of je vrienden komt (of jezelf meeneemt op solodate!): HEAR\\HERE staat garant voor een geweldige avond uit.
Deze opening night wordt in stijl afgetrapt door de Noors-Nederlandse jazz-formatie Beiggja, het nieuwste project van saxofonist, componist en bandleider Kika Sprangers.
Beiggja
In de winter van 2024 verzamelden de Noorse pianist Kjetil Mulelid en de Nederlandse saxofoniste Kika Sprangers zich samen met ECM Recording Artists bassist Mats Eilertsen en drummer Per Oddvar Johansen net buiten Oslo bij het huis van Per Oddvar, genesteld in een besneeuwd bos. Omringd door de heldere, stille stilte van het landschap, begonnen ze muziek te maken. “Iedereen bracht wat nummers mee, we drukten op REC en speelden twee dagen lang…” Wat begon als een spontane ontmoeting, groeide uit tot de formatie van de gloednieuwe band Beiggja en debuutalbum Morning, dat in juni uitkomt.
“Geen enkele take was hetzelfde. Een take two heeft meestal de neiging om te verwijzen naar take one, vooral als take one goed klonk. Maar bij Mats en Per Oddvar verliep elke take op zijn eigen unieke manier,” aldus Sprangers. “Het samenspel was geweldig en voelde heel natuurlijk en organisch aan. Hoewel we elkaar nog niet zo goed kenden, konden we elkaars muzikale stappen goed volgen. Dat hoor je terug, die spontaniteit en nieuwsgierigheid.”
Luister:

New! 👀
HEAR/HERE concerts in the Stadsgehoorzaal with afterparty in Café Caat!
🎟️ Ticket sales start +/- two months in advance
🍹 Including drinks and cloakroom
🎶 Afterparty with DJ in Café Caat
Want to be notified when the sale starts?
Fill in your details below and receive an email when the presale starts.
Beiggja: Kika Sprangers saxophone | Kjetil Mulelid piano | Mats Eilertsen double bass | Per Oddvar Johansen drums
HEAR\\HERE
HEAR\\HERE: curated concerts, including afterparty. From classical music to jazz, from world music or multi-disciplinairy performances: let yourself be taken on a surprising musical experience in the intimate Aalmarktzaal in 75 minutes. After the concert, the bar is open, the DJ is ready and you can hit the dance floor in Café Caat, the theatre café of the Stadsgehoorzaal and the new hotspot of Leiden. Whether you come with your partner or your friends (or bring yourself on a solo date!): HEAR\\HERE guarantees a great night out.
This opening night will be kicked off in style by the Norwegian-Dutch jazz formation Beiggja, the latest project of saxophonist, composer and bandleader Kika Sprangers.
Beiggja
In the winter of 2024 Norwegian pianist Kjetil Mulelid, Dutch saxophonist Kika Sprangers, bassist Mats Eilertsen (ECM Recording Artist) and drummer Per Oddvar Johansen (ECM Recording Artist) gathered just outside Oslo at Per Oddvar’s house, nestled in a snowy forest. Surrounded by the bright, quiet stillness of the landscape, they set up to play music. “Everybody brought some tunes, we pressed REC and played for two days …” What began as a spontaneous meeting blossomed into the debut album ‘Morning’.
“None of the takes were the same. A ‘take two’ usually has the tendency to refer to ‘take one’, especially when ‘take one’ sounded good. However, with Mats and Per Oddvar every take went their own unique way. The interplay was amazing and felt really natural and organic. Although we did not yet know each other that well, we were able to closely follow each other’s musical steps. You hear that on the album. That spontaneity and curiosity.”
