entree schouwburg met rij bezoekers

Secure Smart Tickets

In samenwerking met ons kaartverkoopsysteem Ticketmatic zorgen wij bij sommige voorstellingen en concerten voor extra veilige e-tickets om doorverkoop tegen te gaan; de Secure Smart Tickets. Dit houdt in dat je jouw kaarten niet af kunt halen aan de kassa of per e-mail of post ontvangt, maar dat ze alleen te vinden zijn in de Ticketmatic App op je smartphone. Deze app kun je gratis downloaden in de AppStore of de Playstore. De gekochte tickets worden pas twee uur van tevoren actief en kunnen op deze manier niet worden doorverkocht. Hieronder lees je waar je op moet letten.

Ticketmatic app

Let op! Heb je de Ticketmatic app nog niet gedownload? Doe dit dan al voordat je kaarten bestelt. Op deze manier versnel je het bestelproces. Dit kun je ook al doen voor de verkoopperiode van de voorstelling begint.

  • Download de Ticketmatic app op je smartphone – zoek naar Ticketmatic in je appstore van je Apple of Android device.
  • Registreer je op onze website als je nog geen account hebt.
  • Maak in de app een account aan met hetzelfde mailadres als waar je de kaarten mee wil gaan kopen en waarmee je bekend bent in ons systeem.

Alle tickets die je ooit bij de Leidse Schouwburg – Stadsgehoorzaal hebt gekocht, zie je in de Ticketmatic App.

Kaarten bestellen

  • Zorg eerst dat je op onze site bent ingelogd op het account waarop je in de app hebt geregistreerd. Inloggen doe je hier.
  • Bestel je kaarten voor de betreffende voorstelling.
  • Let op! Je krijgt een foutmelding als het account waarop je bent ingelogd op onze site niet overeenkomt met het account in de app.
  • Het kan maximaal 48 uur duren voordat je gekochte e-tickets te zien zijn in de app.
  • De scanbare toegangscodes op deze e-tickets worden zichtbaar vanaf 120 minuten voor aanvang van de voorstelling.

Let op! Je kunt de e-tickets niet doorsturen naar je medebezoekers. Kom daarom met je hele gezelschap tegelijkertijd naar binnen.

Geen smartphone of app?

Heb je zelf geen smartphone en ook niemand binnen je gezelschap? Neem dan telefonisch contact op met onze kaartverkoopbalie via 071 516 3881, wij kunnen de kaarten voor je inboeken. Je dient ze wel binnen 7 dagen te betalen via een betaallink of aan de kassa op de Breestraat. Vanaf 45 minuten voor aanvang van de voorstelling kun je je kaarten op vertoon van je legitimatiebewijs afhalen bij de balie van de betreffende locatie.

Vragen of opmerkingen?

Kom je er niet uit? Neem contact op met de afdeling kaartverkoop via kaartverkoop@leidseschouwburg-stadsgehoorzaal.nl. We zijn telefonisch bereikbaar op 071 516 3881 van woensdag t/m zaterdag tussen 14.00 en 17.30 uur.

Veelgestelde vragen over Secure Smart Tickets

  • Ik krijg een foutmelding tijdens het bestellen van mijn Secure Smart Tickets. Wat nu?

    Je krijgt een foutmelding als het account waarop je bent ingelogd op onze site niet overeenkomt met het account in de app. Het account waarop je kaarten koopt moet hetzelfde zijn als het account waarop je bent geregistreerd in de Ticketmatic app.

  • Waarom moet ik een app downloaden?

    Sommige artiesten willen alleen komen spelen als er maatregelen worden genomen om doorverkoop tegen te gaan. Daarom zorgen wij voor sommige voorstellingen en concerten samen met ons kaartverkoopsysteem Ticketmatic voor extra veilige e-tickets om doorverkoop tegen te gaan; de Secure Smart Tickets.

  • Ik heb net Secure Smart Tickets gekocht maar zie ze niet in de app staan. Wat nu?

    Het kan 48 uur duren voordat je gekochte e-tickets te zien zijn in de app. De scanbare toegangscodes op deze e-tickets worden zichtbaar vanaf 120 minuten voor aanvang van de voorstelling. Mocht er na deze periode nog steeds niets zichtbaar zijn. Neem dan contact op met de afdeling kaartverkoop via kaartverkoop@leidseschouwburg-stadsgehoorzaal.nl.

  • Wat moet ik doen als ik geen smartphone heb?